Methven

Maandag 7 maart 2011. Terwijl we vanmorgen naar het hotel liepen om te gaan ontbijten, zagen we 4 Kea’s op het gras zitten. Voor deze vogels werd al gewaarschuwd dat je ze niet mocht voeren, maar wij hadden ze nog helemaal niet gezien bij het hotel. En nu hadden we geen fototoestel bij……helaas. Misschien zien we de Kea’s nog wel. Perry had bij ons Chalet al wel een roofvogel gezien en deze op de foto kunnen zetten, dus dat is ook gelukt. Vanmorgen waren de bergen helemaal zonder wolken met een mooie blauwe lucht en een stralend zonnetje. Na het lekkere ontbijt, hebben we uitgecheckt en nog even in de lounge de blog bijgewerkt. Rond kwart voor 11 zijn we aangereden. Eerst naar de Tasman Valley om te kijken naar het blauwe ijsmeer, maar daar zochten we de wandeling niet te maken. Dus zijn we omgedraaid en teruggereden naar de grote weg. Daar staken ook nog een stel koeien de weg over. Onderweg zijn we even gestopt bij de Mount Cook’s Lookout. Daar keek je over het meer naar de bergen. Erg mooi. Daarna zijn we via de toeristische route een stuk langs een kanaal gereden tot je weer bij de grote weg uitkwam. De wegen hier zijn vrij recht en dus saai. Op de wegen tref je veel dode dieren aan. Dit zijn voornamelijk possems, konijnen (vooral op het Zuidereiland), wezels en stouts (soort hermelijn). Dit zijn de plaagdieren van Nieuw Zeeland. Zij vernielen heel veel woonomgeving van de inheemse diersoorten, door planten, struiken en bomen, eieren en jonge dieren op te eten. Op een gegeven moment zijn we even gestopt bij de café waar we wat gedronken hebben. Rond 3 uur waren we in Metven waar we vanavond slapen. Eerst even boodschappen gedaan voor het avondeten en het ontbijt en daarna languit op de bank. Straks de koffers goed inpakken, zodat we morgen zo min mogelijk losse dingen hebben als we de auto gaan omruilen op Christchurch Airport. Ben benieuwd wat voor een we dan mee krijgen. Vandaag hebben we 285 kilometer gereden. Ik denk dat we met deze auto de 5000 kilometer halen, maar dat weet ik morgen.

Boekenlegger op de permalink.

3 Comments

1. vraagje. Waarom mag je de kea niet voeren?
    liefs Corine

• Omdat dat niet goed voor ze is. Ze krijgen dan slecht eten en worden dan helemaal brutaal. Ik denk dat ze dan zelfs eten van je bord afhalen waar je bij zit. En het feit dat ze dan tijd overhouden en rottigheid gaan uithalen. Ze zijn dol op het slopen van ruitenwissers en alle andere plekken waar rubber zit.

2. leuke vogel,

houd maar lekker in nieuw zeeland dan!!