Doubtful Sound deel 2

Maandag 28 februari 2011. De wekker om 6.15 uur gezet, om te voorkomen dat we gewekt werden door het starten van de motor van de boot. Snel douchen, aankleden en naar het dek. Iets na 6.30 uur begon de boot weer te varen, dus was het voor mij wel fijn dat ik kon zien wat ik voelde, want anders gaat het niet goed. Verder goed geslapen. We lagen in een hele rustige baai, waar de boot bijna niet bewoog. Toen ik op het dek stond, was het nog donker. Tegen 7 uur zijn we gaan ontbijten. Dat was ook erg lekker, heel uitgebreid. Vanochtend miezerde het in de Doubtful Sound (het normale weer). En dat heeft ook wel wat, want je krijgt hele mooie, lang hangende wolken en natuurlijk veel watervallen. Veel buiten geweest om foto’s te maken en te filmen. Er werd ook heel veel verteld over de omgeving en de flora en fauna die er is. Op een gegeven moment waren we echt heel dicht bij de wand die helemaal kaal was. Dit kwam doordat alle vegetatie (bomen en struiken) naar beneden zijn geleden door een bomenval. Het was erg droog geweest en daarna had het heel veel geregend. Ook hebben we nog Fur Seals gezien die aan het spelen waren. Op een gegeven moment werd de boot stil gelegd en gevraagd om zelf ook stil te zijn. Dat was enorm, je kon de stilte gewoon voelen. Hele bijzondere ervaring. Je hoorde de watervallen ruisen, vogels fluiten ( we beginnen er al een aantal te herkennen). Om 10 uur waren we weer terug op de werf waar we werden uitgezwaaid door de bemanning. Met z’n allen in de touringcar en weer naar het einde van het meer waar we weer werden opgepikt door de boot. Nog een klein uurtje varen en we waren weer bij het beginpunt waar de nieuwe lading mensen stond te wachten om hun tochtje te maken. Rond kwart over 12 zijn we aangereden naar Invercargill via de toeristische route. Deze was alleen op een paar stukken saai. Onderweg nog los lopende koeien gezien. Onze slaapplaats ligt in een grote plaats, maar wel aan een grote doorgaande weg, dus makkelijk te vinden. We hebben al een heleboel informatie gekregen voor onze volgende slaapplaats in de Caitlins. Erg makkelijk. Inmiddels hebben we mail en telefonisch contact gehad met onze reisagente Meg. Ze gaat ons reisprogramma een stukje aanpassen. Bedoeling is om in plaats van de 2 nachten in Christchurch op 2 andere plaatsen te overnachten. Ook kunnen we onze huurauto omruilen voor een andere zodat we de auto in Blenheim kunnen laten staan en toch met het vliegtuig naar Wellington kunnen en daar de trein pakken naar Auckland. Op deze manier vermijden we de stad Christchurch, we komen alleen op het vliegveld, maar dat is een stuk buiten de stad. Dus dat is wel superfijn. (moeten we gewoon nog een keer terug naar Nieuw Zeeland). We hebben ondertussen boodschappen gedaan en gaan zo lekker eten. Daarna willen we nog even wandelen in het park wat hier vlakbij ligt en waar van alles te zien is. We hebben vandaag 170 kilometer gereden.

Boekenlegger op de permalink.

One Comment

1. Priscilla, wederom een mooi verhaal en prachtige foto. Wat mij natturlijk opvalt is de foto van die prachtige koeien. Als je het mij vraagt zijn dat Hollandsche lakenvelders. In Nederland zijn van dit ras nog zo’n 1000 exemplaren en je hebt ze in het rood en in het zwart. Mooi dat je deze rundren zo in de vrije natuur aantreft. Groetjes Leo