Wellington

Maandag 14 februari 2011. Om warm (heet) water te krijgen voor het douchen, moest er eerst een aggregaat aangezet worden. Op het eiland hebben ze namelijk verder geen stroom en maken ze ook gebruik van het opgevangen regenwater. Na een heerlijk “cooked” en serial breakfast, hebben we onze spullen gepakt en werden we weer opgepikt door de boot om ons naar het vaste land te brengen. Amo en Terry hebben ons uitgezwaaid. We hebben nog nooit zoveel op het water gezeten als in deze 2 weken. Overmorgen steken we de Cookstreet over met de ferry naar het Zuidereiland en hebben we nog 2 boottochten. Bij het wegrijden vanuit Kapiti Island begon het te regenen. Toen we in Wellington aankwamen, hadden we ons Trinity Hotel eigenlijk zo gevonden. We hebben in totaal 60 kilometer gereden vandaag. Je moet hier in de stad wel de hellingproef goed kunnen uitvoeren, want het is hier zo steil. Soms niet grappig meer… We konden om 12 uur al inchecken en alle bagage in de kamer zetten. Dat was heel fijn. We hadden de auto al in een parkeergarage gezet, omdat we normaal gesproken pas om 2 uur in de kamer kunnen. Dus dat was al snel opgelost. Daarna zijn de stad ingelopen op zoek naar de Cable Car om naar het hoogste punt van Wellington te komen. De Cable Car is een rood rijtuig wat omhoog wordt getrokken door een kabel. Bovenaan heb je een goed uitzicht over de stad. Ook is er een museumpje waarin alles wordt uitgelegd over de Cable Car. Toen we weer buiten kwamen, begon het weer te regenen. Dat was wel jammer, want nu zijn we in de regen door de Botanische tuin gelopen (die overigens wel erg mooi is). Verder zijn we door de lange winkelstraat heen gewandeld terug naar ons hotel. Daar hebben we in het restaurant gegeten en zijn weer naar boven gegaan om de site bij te werken. Morgen gaan we naar het Te Papa museum. Dit is een museum waar alles over Nieuw Zeeland te vinden is. Ben benieuwd.

Boekenlegger op de permalink.

One Comment

1. Hoi Perry en Priscilla,
    Mijn vakantie zit er al lang weer op, maar ik heb de gegevens van Gerda gekregen en ik volg dit nu bijna ieder dag.
    Het ziet er goed uit, zo te zien is het een erg mooi land.
    Geniet er nog van en nog een heel fijne vaknatie