Zuidereiland dag 18 French Pass – Picton

Zelfde weg terug en dan op weg naar de ferry.

Weerbericht voor vrijdag 16 maart: Bewolkt en 25 graden. Gisteravond helaas geen Milky Way gezien. Er waren wel wat sterren, maar niet zoals de voorgaande avonden. Vanmorgen weer begonnen met het lekkere ontbijt. Dan kun je er voorlopig weer tegenaan. Toen wij binnenkwamen bij het hoofdhuis zaten de 2 honden alweer op ons te wachten.

Rond kwart voor 10 zijn we op weg gegaan naar onze nieuwe bestemming. Eerst de weg terug omhoog om daarna ongeveer een kilometer of 10 in de mist te rijden. Toen we onder de wolken zaten, was het zicht weer prima. Wat ons opvalt is dat ze in Nieuw Zeeland ook erg creatief zijn met brievenbussen. Of er staan een aantal bij elkaar ( is handiger voor de postbode) of ze hebben een aparte vorm. Ook kom je allerlei grappige kunst tegen gemaakt van golfplaten.

We zijn vandaag via Elaine Bay, Okiwi Bay, Rai Valley, via de toeristische route Charlotte Queen drive naar Picton gereden waar we in een keer een enorm cruise schip zagen liggen in de haven.

Daarna zijn we doorgereden naar Blenheim. Onderweg kwamen we een stoomtrein tegen met een aantal wagons.

In Blenheim hebben we wat gewinkeld in de stad. Daar is een flink centrum met allemaal leuke winkeltjes. Daarna zijn we naar Ranagi gereden waar we geluncht hebben bij een kampeerterrein. Vervolgens een stuk terug gereden en nog op het strand gelopen.

Toen via de gewone weg teruggereden naar Picton waar we eerst de auto hebben volgetankt voordat we hem morgen moeten inleveren bij de ferry. Daarna op zoek naar ons slaapadres. 3x voorbij gereden, omdat de huisnummers of het uithangbord niet makkelijk te zien waren. Toen we het gevonden hadden en op de kamer onze spullen aan het uitpakken waren, kregen we een schoteltje met lekkers als afternoon tea. Erg lekker en verrassend.

Rond 5 uur zijn we naar het centrum gelopen om te kijken waar we konden gaan eten. Je komt dan bij de haven van Picton waar ontzettend veel boten liggen.En hebben nog wat winkeltjes bekeken waar we ook meteen langs kwamen. Er waren 4 plekken waar je terecht kon. We zijn uiteindelijk in de Ierse pub beland. Erg gezellig en lekker. Daarna weer terug gewandeld naar ons slaapadres.

Terug op de kamer weer de blog bijwerken na een aantal dagen zonder internet. De komende dagen komt er ook even niks omdat we gaan overnachten op een apart eiland (Kapiti Island) waar de voorzieningen ook beperkt zijn.

We hebben 197,8 kilometer gereden. Totaalstand van het Zuidereiland volgt nog.

Boekenlegger op de permalink.

3 Comments

1. En wederom leuk om te lezen en te zien allemaal. Genieten zit wel goed zo te zien. Nog veel plezier. Ik heb samen met ons pap alles doorgenomen vanavond. Veel liefs ook van ons Pap

2. Ik ben weer helemaal bij was even niet op jullie site gewweest ik zie wel dat jullie genieten Wij zijn van Noordereiland naar zuidereiland dus andersom Geniet er maar lekker van was het koud vandaag x

3. Wat een mooie reis! Leuk om ze via de website jullie belevenissen te lezen.