Zuidereiland dag 14 Karamea – Murchison

Een groot gedeelte van dezelfde weg gereden, maar dan de andere kant op. Het ziet er dan ook weer meteen heel anders zijn. Onderweg een stop gehad in Westport.

Weerbericht voor maandag 12 maart: Zonnig en 24 graden. Een aantal van de Ducatimotorrijders waren om 8 uur al klaar om weer verder te rijden. In de tussentijd dat wij ons klaarmaakten om ook te vertrekken, vertrokken de motorrijders steeds per groepje. In Karamea hebben we nog even getankt (was ook de laatste benzinepomp voordat je in Westport bent, 95 kilometer verderop). Hier ook nog wat motorrijders gezien. Onderweg werden we ook nog ingehaald door een paar.

We kwamen weer langs de Buller Gorge waar we op de heenweg al diverse foto’s van hebben gemaakt. Onze eerste stop was in Westport. Zeven jaar geleden zijn we daar ook geweest en hebben toen het Kolenmijnmuseum bezocht samen met de Denniston Incline (plek waar de kolen werden gewonnen). Nu is het museum helemaal vernieuwd en zijn we opnieuw wezen kijken. Dat was wel leuk. Ook 2 filmpjes gezien over hoe het allemaal in zijn werk ging. Daarna nog even wezen lunchen aan de overkant van de straat (vissoep en een gehaktrol) en daarna weer verder.

Voordat we in Murchison waren, kwamen we de plek tegen waar een 110 meter lange hangbrug toegang verleend naar het terrein wat er achterligt en waar je diverse activiteiten kunt doen. We zijn wel even naar het beginpunt gelopen om te proberen te kijken (je moest of entree betalen of wat te drinken kopen voordat je mocht kijken) of we de oversteek gingen maken. We hebben uiteindelijk besloten dat we het niet gingen doen (heen en weer wandelverkeer op een eenbaansbrug waarbij je elkaar moeilijk kunt passeren….). Dus zijn we weer in de auto gestapt. Nog een klein stukje rijden en toen kwamen we bij onze slaapplaats aan.  The Murchison Lodge waar we werden ontvangen door Philip. We hadden de kamer gekregen met de grootste badkamer (met bad). In de keuken kregen we een welkomstdrankje en hebben een tijdje staan kletsen met Philip, Tim en zijn vrouw (andere gasten). Later kwam ook de vrouw van Philip binnen. Die was al brood aan het bakken voor morgenochtend voor bij het ontbijt. Meteen nog een eetsuggestie gekregen voor het avondeten.

Rond 5 uur zijn we naar het centrum gewandeld. Eerst kwamen we nog een leuk winkeltje tegen met vanalles en nog wat. Daar hebben we even rondgesnuffeld.

Daarna zijn we doorgelopen naar Pizzeria The Cow Shed waar we gingen eten. Dat is allemaal zo makkelijk. Je zoekt een plekje, kijkt op het menu, bestelt aan de bar wat je wil hebben en rekent dat af, je eet/drinkt op wat je besteld hebt en kunt gaan wanneer je wilt. Ideaal. Hoeft nergens op te wachten.  We hadden een heerlijk eigen samengestelde pizza gegeten en een koolsalade. Deze hebben we samen gedeeld. Net zoals het toetje, de pruimecrumble. Heerlijk gegeten. Intussen was het andere Australische stel ook binnen komen lopen en hebben we nog even gekletst.

Onderweg terug naar onze B&B zijn we nog langs de supermarkt gelopen en wat fruit gekocht. Nu zitten we heerlijk op de veranda te genieten van de kleurige lucht en de zonsondergang.

Vandaag 191,3 kilometer gereden. Gisteren stond de teller op in totaal 2100 kilometer (alleen al op het Zuidereiland).

Boekenlegger op de permalink.

One Comment

1. Brigitte Gloudemans

Wow Priscilla, wat maken jullie een schitterende reis, ik geniet mee van jullie foto’s en verhalen! Nog heel veel plezier!