Zuidereiland dag 1 Invercargill – Clyde

Vandaag de eerste dag op het Zuidereiland (buiten de vliegoverstapmomenten van zaterdag 24 februari -> Christchurch en Invercargill na).

Weerbericht dinsdag 27 februari 2018 bewolkt en 18 graden. Vanochtend ging om 06.00 uur al de wekker. Wakker worden, douchen, aankleden, verder rugzak inpakken, ontbijten, afwassen. Om 07.30 uur werden we door onze gastvrouw Lenn met onze bagage naar het kantoor van Stewart Island gebracht om in te checken. Daar werd onze bagage gewogen      ( 34,5 kg) voordat die werd ingeladen in de aanhanger achter het busje. Toen we aankwamen bij de landingsbaan, konden we meteen overstappen in het vliegtuigje. Ik zat vandaag achter de piloot en Perry weer achter mij. We hebben een hele rustige vlucht gehad van ongeveer 20 minuten terug naar het vaste land. (Zuidereiland). Onderweg alles heel goed kunnen bekijken.

Vervolgens eerst koffie en cappuccino gedronken samen met een lekkere muffin. We moesten wachten tot de balie van de autoverhuur open was. Rond 9 uur was de dame er en heeft ons verder geholpen. Eerst allerlei formulieren ondertekenen en daarna naar buiten met alle koffers. We hebben een blinkende blauwe toyota corolla automaat met 17 581 kilometer op de teller. Terwijl ik nog even naar binnen ben geweest voor informatie, heeft Perry de auto onderzocht op wat waar zit en hoe het allemaal werkt.

Als eerste hebben we geprobeerd om Invercargill uit te komen. Dat is met een omweg gelukt. Toen we eenmaal op de goede weg zaten, konden we onze weg vervolgen. Onderweg door diverse plaatsen gereden en hele mooie gebouwen en natuur gezien. Maar ook (veel) wegwerkzaamheden, stuwrivier/meer, eetgelegenheden die per bruggetje bereikbaar waren (en waar je erg lekker kon eten en waar het vlees op een speciale bbq klaargemaakt werd)

Na aankomst bij onze nieuwe slaapplek ( na 3x heen en weer gereden te zijn in de hoofdstraat) hebben we een rondleiding gekregen in het verblijf ( ontbijtruimte, keuken, zitkamer en onze eigen slaapkamer). Nadat we onze spullen uitgeladen hadden, hebben we een klein rondje centrum gelopen aan de hand van een wandelbeschrijving. Daarna nog even binnengelopen bij een soort van VVV om te kijken wat we kunnen gaan doen. Helaas waren alle elektrische fietsen verhuurd, zodat het een stuk lastiger was om de Otago Trainrail road te gaan doen, maar er zijn genoeg alternatieven aanwezig. De VVV ging om 17.55 uur dicht, terwijl die eigenlijk om 17.00 uur hoorde te sluiten. Bij de VVV hing een kaart van het gebied waar je gewoon aan moest zitten, om te kijken of de 3d ook voelbaar was. Dat was dus niet. Heel raar.

Vervolgens zijn we even terug geweest naar onze lodge om wat op te frissen voordat we op jacht gingen naar een restaurant. Uiteindelijk hebben we voor Paulina’s gekozen, we hebben even moeten wachten en buiten aan een tafel gezeten ( wel met een extra deken) maar het was het dubbel en dwars waard. Zo ontzettend lekker gegeten ! Rib eye en een ander soort biefstuk. Was meer als genoeg, kon zelfs geen toetje meer bij. Meteen gereserveerd voor morgen, dan hebben we zeker een plaatsje binnen. Naast het restaurant stond een beeld van een goudzoeker. Erg mooi. Daarna de straat weer overgestoken terug naar onze slaapplek. Als laatste alle koffers en tassen uitgepakt en opnieuw georganiseerd. Nu hoeven we nergens meer apart rekening mee te houden met de bagage. Straks op het Noordereiland bij Kapiti Island zien we het wel weer.

Vandaag 275 km gereden.

Boekenlegger op de permalink.