Stewart eiland dag 2

Vandaag zijn we verder gegaan met het eiland te voet te ontdekken.

Weerbericht voor zondag 25 februari veel regen en 19 graden. Vandaag hebben we eerst lekker uitgeslapen zonder wekker. Daarna onder de douche en een ontbijtje met de ingekochte boodschappen van gisteren. Rond 9 uur zijn we ons klaar gaan maken voor een van de wandelingen op het eiland. Er ligt 258 kilometer wandelpad op Stewart Island. Voor vanmorgen moest de regenjas aan om te gaan wandelen. We zijn begonnen met de Fuchsia Walk, vervolgens De Golden Baytrack  en daarna de Deep Bay Track naar Halfmoon Bay. Dit zijn goed bewegwijzerde wandelpaden. Je loopt trap op, trap af. Je volgt een slingerend pad door de bossen heen. Onderweg hoor je allerlei verschillende vogelgeluiden. En als je geluk hebt, zie je ook de verschillende vogelsoorten.

Tijdens de Fuchsia Walk kwamen we veel uitgezette rattenvallen tegen die aangegeven stonden met een waarschuwing om deze vallen niet aan te raken. Toen we De Golden Bay Track liepen hebben we de wood pigeon ( houtduif) gezien, de Bellbird gehoord en gezien. Op een gegeven moment kwam er een klein snel vogeltje voorbij gevlogen. Dit was een fantail. Deze kwam ons ook steeds achterna en fladderde om ons heen, heel bijzonder. Af en toe was het vogeltje weg want dan was ie achter een insect aan. Ook hebben we nog een tui gezien en een blackbird (merel). Onderweg de meest prachtige uitzichten gehad over de baai waar we oa rondom om heen liepen. Grappig is ook dat je ongeveer niemand anders tegenkomt die ook die routes loopt.

Teruggekomen in het centrum zijn we nog even bij de plek wezen kijken waar ze sieraden van Jade maken ( de Nieuw-Zeelandse greenstone). Ook nog even binnengelopen bij Stewart Flight om te kijken of mijn jas inmiddels terecht was en dat was ie gelukkig. Dus meteen meegenomen.  Daarna boodschappen gedaan voor morgen om de lunch te kunnen maken voor als we tussen de boot en de wandeling zitten. Vervolgens weer terug naar onze slaapplek waar we geluncht hebben. Vanmiddag tussen 12 en 2 was het museum open met een tentoonstelling over het leven op Stewart Island. Daar hebben we even rondgekeken. In een andere straat zat een coffee tentje waar we een long black en een cappuccino hebben gedronken met een lekker stuk ( mierzoet) taart erbij.  In de bioscoop ernaast hebben we een film van 40 minuten gezien die laat zien wat er allemaal op Stewart Island te doen is. Hierna nog even een gebouwtje ingedoken ( want het regende nog steeds) waar allerlei kunst stond gepresenteerd. Dat was wel heel leuk. Stonden heel veel mooie schilderijen en andere werken bij. Toen weer terug naar onze slaapplek waar we uitgerust hebben.

Rond half 6 was het weer tijd om te gaan eten in het hotel restaurant  waar we gisteren ook hebben gegeten. Onze reservering van gisteren stond alleen niet in het boek, maar er was toch plaats. Ook vandaag weer erg lekker gegeten. net als gisteren dipbrood als voorgerecht en als hoofdgerecht had ik 3 soorten zalm en Perry een stuk vis waarop een gebakken ei lag met frietjes en rauwkost. Vandaag paste wel een toetje: chocolade kokostaart en appel crumble met cream ( die ontzettende heet was, maar heel lekker). Bij terugkomst op de slaapplek is Perry nog op pad geweest om foto’s te maken en heb ik de blog bijgewerkt.

Boekenlegger op de permalink.

4 Comments

1. Nou dat genieten dat lukt wel zo te lezen!

2. Waw moooiiii ben benieuwd leuke foto’s geplaatst .leuk

3. Hopelijk komt het zonnetje zo en houd het op met regen nen. Veel plezier . Geniet er van

4. Wat leuk dat we mee mogen lezen op jullie avontuurlijke reis door Nieuw Zeeland!