Noordereiland dag 15 Ohope – Ohope

Vandaag een dagje rustig aan in Ohope zelf.

Weerbericht voor zaterdag 31 maart: Zonnig en 24 graden. Ohope is een prima plek om te kunnen hardlopen, vlak looppad, via het strand. Perry heeft er weer een rondje opzitten vanochtend. Om half 9 konden we gaan ontbijten op de veranda met uitzicht op de zee. Het zonnetje was toen al lekker. Vandaag besloten om het lekker rustig aan te doen. Morgen nog een autorit terug naar Manuarewa Auckland (278 kilometer) en dan nog een paar dagen bij de familie voordat we woensdag weer terugvliegen naar Nederland. Na het ontbijt nog een tijdje aan de blog gewerkt. Rond 12 zijn we op weg gegaan voor een wandeling in een klein reservaat waar ook Kiwi’s leven. Je kon daar een rondwandeling doen door het bos. Bij het beginpunt kon je kiezen of je rechts of linksom ging. We zijn linksom gegaan. Het was een hele slingerende klim naar boven toe met veel trappetjes en smalle paadjes. Onderweg stonden er bankjes waar je kon genieten van het uitzicht. De weg vanaf het kruispunt terug naar het beginpunt ging een stuk sneller, dat was voor een heel groot gedeelte naar beneden. Het was wel een mooie wandeling.

Daarna zijn we een broodje (die zijn best lastig te vinden als lunch) gaan eten bij een klein tentje. Vervolgens even bij de art gallery naar binnen om te kijken wat voor moois ze hadden. Ze hadden van alles: sieraden, schilderijen, tekeningen, beeldjes. Er zaten genoeg mooie dingen bij, maar ja hoe krijg je ze heel mee terug naar huis…Toen we langs het Mexicaanse restaurant kwamen (wat drukbezocht was rond lunchtijd), zijn we naar binnen gelopen om een reservering te doen voor vanavond. Daarna terug gewandeld naar onze slaapplek. Onze bed&breakfast heeft een eigen stukje grasveld aan de overkant van de weg waar ze ook een picknicktafel hebben staan. Hier kunnen de gasten gebruik van maken.

Rond kwart over 5 zijn we weer naar het centrumpje gelopen waar het Mexicaans restaurant zit. Het was nog niet zo druk toen we aankwamen, maar dat veranderde al snel. We hadden gekozen voor taco’s met 3 verschillende smaakjes en een buritto. Erg lekker allemaal. En als toetje chocolade mousse met chili. Dat was ook verrassend.

Een uurtje later zijn we via het strand teruggelopen. Schoenen uit en lopen maar. Op het strand waren scholeksters, meeuwen, allerlei schelpen. Was wel fijn om met je blote voeten door het water te lopen. Vlakbij onze slaapplek konden we weer het gras op. Meteen zo goed mogelijk onze voeten schoongemaakt. Op ons terras stond een bak met water om je voeten te spoelen. Daarna hebben we onze route voor morgen bepaald. En niet vergeten om vannacht de klok een uur terug te zetten (want nu gaat hier de wintertijd in).

Vandaag hebben we auto laten staan.

Boekenlegger op de permalink.